måndag 4 januari 2010

Göksäter

Stanna kvaaaar! säger matte när dom ska åka någonstans utan mig. Hon säger kvaaaar med ett lågt tonfall. Då förstår jag att jag inte får följa med den här gången. Jag tycker det är lite jobbigt, men finner mig och väntar tålmodigt.

Kan den här lampan passa? Vi har ju ganska smala fönsterbrädor hemma i E-tuna. Näe, den är nog för lila. Men passformen är ju perfekt.
Göksäter är Orust Ullared. Fullproppad med allt man kan tänkas behöva. Det här är väl inte den bästa reklamen för Göksäter, men prylarna är av fin kvalitet och biiiilliga. Vi köpte och köpte. Mest sånt vi behöver hemma, tavlor och sånt. Så här års går man in och ut. Under sommarmånaderna kan man var glad om man överhuvudtaget tar sig fram till infarten. Alltid bilköer både från norr och söder. Omöjligt att ens försöka nå infarterna.
Efter ett antal timmar på Göksäter och äntligen hemma såg det ut så här när vi nådde vårt Svanvik. Det här är vår syn varje gång vi kommer ner, men i olika skepnader beroende på årstid.
Solen går ner i väster! Barnen åker skridskor och försöker sig på piruetter på en pytteliten skottad skridskobana på havet. Det har vi aldrig sett förut.

Marinan. Fruset. En husse med fyra hundar mötte upp oss. Lukas var ju hemma så han kunde inte hälsa.






1 kommentar:

  1. Förstår inte att så många affärer inte släpper in hundar. Stanna hemma är inte kul. Speciellt när det är så vackert ute.

    SvaraRadera