måndag 1 augusti 2011

Jag har blivit en skeppshund

Matte kollar så att flytvästen sitter som den ska. Det är viktigt.

Wow, säger jag bara. Det här är livet!

I
Superkoll. Härligt. Det här är underbart.

Vi åkte ända till Skåpesund idag. Bron mellan Tjörn och Orust.

Här sitter jag som en riktig skeppshund och njuter i husses famn.

Sen måste jag bara kolla hur ratten fungerar. Det är en massa konstiga märken och symboler där i mitten som betyder något som jag behöver lära mig, tror jag.

Sjökortet hjälper jag husse att läsa. Babord...ropar jag...och då kör han babord. Det går som smort det här.

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Ser toppen ut! Du klär i flytväst!

    SvaraRadera
  2. Den västen var snygg! Sitter som gjuten. Bra att alla har flytvästar, när ni är ute och åker. Skeppshunden är nog det viktigaste på en båt. Vilken tur att dom har dig! Kramis!

    SvaraRadera