fredag 15 oktober 2010

Matte hemma igen

Här ligger jag och gosar med husse, men så här hade matte önskat ha mig i veckan när hon upplevde spöknatten.
UTAN KAMERA

Vi gick till hundrastgården och jag fick busa runt men mina kompisar. Mattes trötta ögon höll på att trilla ur skallen på henne, det såg jag. Hon hade ju upplevt en spök/skräckupplevelse högst upp i ett slott i veckan och inte fått sova ordentligt. När matte är bortrest bor hon oftast i ett slott, eller i en herrgård eller nåt...denna gång hade hon bott i ett slott. Högst upp hade hon sitt rum.  Där tjänstefolken förr hade sina rum. Jodå....det ska visst vara fint att bo där i dessa exklusiva rum närmast taket..... men om man måste dela rum med s k vålnader...då vill matte hellre bo i en kåta i skogen.

Inte en blund fick hon. Kalla vindar utmed ansiktet hela natten, konstiga ljud, fläktar som om håret smekte ansiktet. Klarvaken. Trots att kroppen var trött och ville sova så var hjärnan klarvaken. Till slut blev matte rädd. Hon insåg var hon befann sig och blev riktigt ordentligt rädd. Då hade hon velat ha mig vid sin sida som kunde ha värmt och gosat.

1 kommentar:

  1. Slottssovande mattar ska absolut ha stora starka vakthundar som du med sig! Du hade säkert jagat bort alla spöken och vaktat så matten fått sova gott på nätterna... Kramis!

    SvaraRadera